Dag 6: De terugreis en een terugblik

Vandaag neem ik een ontbijtje in de lobby van het hotel. Ik bestel een bagel en krijg er een hele berg gebakken aardappels bij.. nee dank je. Daarna is het tijd om de auto af te tanken en richting Alamo te rijden om mijn bolide weer terug te brengen. Dit gaat allemaal vrij snel en voordat ik er erg in heb zit ik weer in de vertrekhal. Ik lever mijn koffer in en loop wat rond op de luchthaven. Bij Starbucks bestel ik een ijskoffie en wederom is deze echt heel erg vies. Om 14.00 uur vertrekt de vlucht richting Frankfurt. Ik heb gisteren weer mijn eigen stoel kunnen kiezen en ik hoop dat de truc weer werkt zoals ik ook op de heenreis had gedaan. En wederom een gangpad plaats en een lege stoel in midden, erg fijn! Vandaag kijk ik Inferno (dan heb ik alle Dan Brown films maar weer gezien) en probeer ik wat te slapen, dit lukt niet echt en voor mijn gevoel lijkt de vlucht veel langer te duren. Om 08.30 uur Nederlandse tijd land ik in Frankfurt. Hier moet ik maar liefst 4 uur wachten op de vlucht naar Amsterdam. Dit is echt niet fijn. Ik bestel 2x koffie, eet een broodje en lees wat. Bij de gate ga ik ook nog even liggen en dommel ik wat. Daarna nog een uurtje naar Amsterdam. Ik zie mijn vader, zus en kleine neefje al staan achter het glas. Het duurt erg lang voor de koffer er is en ook de weg naar huis duurt dubbel zo lang door files. Uiteindelijk ben ik half 7 s’avonds weer thuis en na een verfrissende douche duik ik heerlijk mijn eigen bedje in. De reis is ten einde gekomen maar ik heb herinneringen voor het leven gemaakt.

Terugblik

Het alleen reizen is prima bevallen. Alleen eten is niet mijn ding. Ik heb alles heel erg intens beleefd en ik vond het een zeer bijzondere ervaring wat zeker voor herhaling vatbaar is. Ik heb mij geen moment onveilig of ongemakkelijk gevoeld. En ik ben er erg van opgeknapt. Voor vertrek zat ik niet echt lekker in mijn vel, maar het lijkt of ik deze emoties in Amerika achter heb kunnen laten.
Ik had een goede planning gemaakt en heb alles kunnen zien wat ik wilde. Het rijden was goed te doen en zo ook de aantal kilometers per dag. Uiteindelijk heb ik 601 mijl gereden in 5 dagen (967 kilometer). Ook ben ik redelijk goed binnen budget gebleven , mede doordat ik ook niet meer uit eten ben geweest en eigenlijk al iets teveel had geshopt ;)

Mijn mooiste moment was de hike naar Sol Duc Falls.

En waar mijn volgende solo reis naartoe zal gaan weet ik nog niet. Ik ben er al over aan het nadenken in ieder geval. Misschien in 2019 weer?