Dag 4: Hoh Rain Forest - Lake Quinault

Vanmorgen werd ik om 07.00 uur wakker en meteen even Michel gebeld. In Nederland is het nu 16.00 uur dus mooie tijd voor de zondag. Ik heb lekker een beetje tv gekeken en weer zo’n lekkere bananen-noten muffin in bed gegeten. Rond 10 uur uitgecheckt. Ik wilde eerst nog een rondje Forks doen en wat Twilight locaties bekijken. De rode Bella truck bij het visitors center, Swan residence, Cullens House, het ziekenhuis en het politiebureau. Bij een winkeltje nog wat leuke souvenirs gekocht. Voor mezelf een t-shirt en een dromenvanger. Voor Michel een armband en voor Lotte een ketting. Beide handgemaakt door natives zeggen ze.. Meteen ook even getankt voor de eerste keer. Best vreemd want je moet vooraf betalen en dus gokken voor welk bedrag je denkt te gaan tanken. Uiteindelijk zat ik er 8 dollar naast en dit is ook netjes in mindering gebracht op de rekening.

Rond half 12 vertrokken richting Hoh Rain Forest wat ruim een uur rijden was. Het is wederom prachtig weer! De thermometer in de auto geeft 77 F aan (ongeveer 25 graden). Bij Hoh Rain Forest wil ik 2 trails lopen met een pauze ertussen. De Hall of Mosses en de Spruce Trail. Ik begin met de eerste. Echt 50 tinten groen hier! Onderweg word ik aangesproken door 2 Amerikanen van middelbare leeftijd. Ze zijn met de camper onderweg vanuit Californië. Heerlijk samen aan het roadtrippen. Uiteraard was meneer ook al eens in Nederland geweest. Wat heerlijk om zo samen op pad te zijn na je pensioen. Na een broodje begonnen aan de Spruce Trail. Aan het begin van de trail staat een elk te grazen. Was erg tof om te zien en mooie foto’s kunnen maken. De tweede trail vond ik best spannend want er was hier bijna niemand. Als ik een beer zou tegenkomen was ik zijn enige hapje! ;) Ik heb een paar keer op het punt gestaan om om te keren, maar toch besloten om door te lopen. Je bent hier immers maar 1 keer. En maar goed ook want het is hier schitterend!

Rond 15.30 vertrokken richting Lake Quinault waar ik ga overnachten. Onderweg rij ik nog pal langs de oceaan waar de temperatuur ineens zakt van 77 F (25 graden) naar 56 F (13 graden) en weer terug naar 77 F. Wat een verschil op zo’n klein stukje! Na 1,5 uur en even zoeken (eerst stond ik bij de receptie van het verkeerde hotel) aangekomen bij Rain Forest Resort. De ligging is echt heel mooi en vanuit mijn kamer heb ik frontaal uitzicht op het meer. Toch had ik er ietsje pietsje meer van verwacht. De kamer is superklein, geen koelkast, slechte wifi en een tv met 4 zenders. Ik wilde eigenlijk in het bijbehorende restaurant gaan eten, maar ik had er geen zin in. Ik heb nog even gewandeld en de grootste spar van de omgeving opgezocht want deze schijnt hier te staan. Hij is inderdaad mega groot. Na de wandeling nog even heerlijk buiten voor mijn kamer gezeten en in mijn boek gelezen (De reis van mijn leven van Lex Harding). Het diner van vandaag zijn broodjes, yoghurt en chips. Een alternatief is er niet echt.

Kilometerstand begin: 7333 mijl
Kilometerstand einde: 7442 mijl
Totaal: 109 mijl (175 kilometer)