Dag 3: Sol Duc Falls - Second Beach - La Push - Forks

Vannacht weer prima geslapen van 22.00 uur tot 06.30 uur ongeveer. Lang leve de Nyquil. Gisterenavond bij de Walmart banenen-noten muffins gehaald en die smaken echt goddelijk! Dit was dus mijn ontbijtje van vandaag. Rond 08.30 weer vertrokken en wederom in de richting van Lake Crescent gereden. Vandaag ga ik naar Sol Duc Falls. De route loopt langs Sol Duc River en ik moest mezelf regelmatig knijpen. Wat is het hier schitterend.

Rond 10 uur reed ik de parkeerplaats aan het begin van de trail op. Het is wederom warm en de zon schijnt uitbundig. Bij het begin van de trail hangen flyers met bear warnings. Je moest goed opletten en geen eten laten slingeren want de beren zijn redelijk actief…. Slik…. Mijn sleutelhanger met belletjes aan mijn tas gehangen en daar gaan we dan. Ik moet zeggen dat ik het nogal spannend  vond om alleen het bos in te lopen. Dus ik heb even gewacht tot er nog meer mensen het pad op gingen en toen ben ik er achteraan gelopen. Het is hier zo onbeschrijfelijk mooi! Halverwege kon ik me eindelijk ontspannen (er liepen best veel mensen dus ik ging er vanuit dat de beren wel op afstand zouden blijven). Onderweg kwam ik de plek tegen van de achtergrond die ik al maanden op mijn telefoon heb staan. Wat een prachtige plek! Na ongeveer 1,5 kilometer kwam ik bij de watervallen. Deze waren wonderschoon en doordat de zon tussen de bomen door scheen was er een regenboog boven de watervallen te zien, magisch! Veel foto’s gemaakt en ik moest me echt losrukken van dit mooie plaatje om terug te lopen naar de parkeerplaats. Ik was echt onder de indruk van deze plek. Daarna doorgereden richting Forks, ook weer bekend van de Twilight films. Bella had het juist, dit moet één van de meest deprimerende dorpen zijn van Amerika. Het is dat het zo goed ligt ten opzichte van Lake Crescent en Hoh Rain Forest, anders zou hier echt geen kip komen. Op de facebook pagina van ‘Forever Twilight in Forks’ had ik gelezen dat precies vandaag de opening van een tentoonstelling was. Hier worden kleding en spullen tentoongesteld die in de films zijn gebruikt, lucky me! Daar ben ik dus eerst naartoe gegaan. Het was een beetje teleurstellend. Er waren ongeveer 10 kledingsetjes te zien, de bloemenboog en de houten bankjes van de bruiloft en de motor van Jacob. Ook liep er een Alice Cullen look a like rond die verrassend goed leek. Ik ben er denk ik 10 minuten geweest en toen hield ik het alweer voor gezien. Daarna ben ik doorgereden richting de stranden. Ik wilde graag naar First Beach, maar ik kon hier geen enkele plek vinden waar ik mijn auto kwijt kon. Daarom naar Second Beach gereden. Hier vond ik gelukkig wel een plekje. De ingang van de trail kon ik niet vinden, maar nadat ik het aan wat surfers had gevraagd toch gevonden. Dit pad van 1.3 kilometer enkele reis was best pittig. Je loopt hier namelijk dwars door een bos, heuvel op, heuvel af, trappetje op, trappetje af. Onderweg kwam ik erachter dat ik mijn statief en flesje water was vergeten, maar ik had geen zin om terug te lopen. En zo sta je in een dichtbegroeid bos en zo sta je op het strand. Ik moest nog wel over een berg aangespoeld hout klimmen maar toen stond ik dus echt op het strand en voor het eerst van mijn leven oog in oog met de Grote Oceaan! De kustlijn hier is erg ruig en de rotsen torenen huizenhoog uit de zee. Ook stonden er wat kleine tentjes op het strand. Best tof om hier te overnachten lijkt me. Omdat het laag water was kon ik de getijdenpoelen goed bekijken. Ik zag zeesterren en schelpdieren. Ik heb heerlijk over het strand gewandeld en veel mooie foto’s gemaakt. Toen was het tijd voor de klim terug door het bos naar de parkeerplaats. Onderweg terug richting Forks zag ik verschillende borden met “No vampires allowed after this point” en ik zag wat cabins die het huis van Jacob Black moesten voorstellen. Ik bevind me hier wel echt op Quileute grond, een echte  indianenstam.
De moeheid begint toch wel enigszins toe te slaan, dus ben ik mijn motel gaan opzoeken. Vannacht slaap ik in The Forks Motel. Een prima keuze, ruime kamer en mijn auto staat weer pal voor de deur. Na het inchecken meteen naar Thrifty market gereden voor avondeten. Het werd een magnetron maaltijd van macaroni , kaas en kip. Was best lekker. S’avonds chill ik op de kamer en kijk Miss Congeniality.

Kilometerstand begin: 7214 mijl
Kilometerstand einde: 7333 mijl
Totaal: 119 mijl (191 kilometer)